Ételek, melyektől jó lesz a vércukorszint - HáziPatika

Vércukorszint csökkentő ételek

Az 5 legjobb étel a vércukorszint csökkentésére Aki diabétesszel vércukorszint csökkentő ételek inzulinrezisztenciával küzd, az egyik legfontosabb dolog a betegsége karbantartásához, hogy a megfelelő ételeket fogyassza. A helyesen megválasztott táplálék ugyanis segíthet a vércukorszintet az egészséges szinten tartani, csökkenteni.

vércukorszint csökkentő ételek égő sarkú cukorbetegség kezelésében

Deena Adimoolam, a Mount Sinai Kórház endokrinológusa, aki azt is elmagyarázta, milyen ételeket célszerű a tányérunkra tenni, ha szeretnénk csökkenteni a vércukorszintünket. Teljes értékű gabonafélék A barna rizs és a hasonló, teljes értékű gabonák nagyon kis mértékben emelik meg csupán a vércukorszintet, mivel lassan emészthetőek magas rosttartalmuk miatt.

vércukorszint csökkentő ételek cukorbetegség kezelés tula

A Hormone and Metabolic Research című orvosi szaklapban megjelent tanulmány szerint a magas rosttartalmú étrend több mint 30 gramm rost fogyasztása napontakülönösen, ha teljes értékű gabonában gazdag, hatékonyan csökkenti a kettes típusú diabétesz kialakulásának kockázatát. Válasszunk köretként tehát inkább árpát, bulgurt vagy hajdinát a krumpli vagy fehér rizs helyett.

vércukorszint csökkentő ételek a cukorbetegség kezelése fekete tmin

A glikémiás index abban segít, hogy megfelelően válogathassuk össze az étrendünket a vércukorszint kontrolláláshoz. A glikémiás index az alapján sorolja be 1-től as skálán a különböző szénhidrátokat, milyen gyorsan bomlanak le szervezetünkben, és mennyire emelik meg a vércukoszintünket.

Meglepő vércukorszint csökkentő élelmiszer praktikák

Az alacsony glikémiás indexű ételek sok rostot, vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak, ezért aki diabétesszel küzd, több alacsony glikémiás indexű ételt kell fogyasztania, hogy megelőzze a vércukorszint ugrásszerű megemelkedését. Aki alapvetően egészséges, annak is hasznos, ha inkább ezeket az élelmiszereket választja, mivel a magas glikémiás indexű ételek rendszeres fogyasztása növeli a kettes típusú diabétesz, a szívbetegségek és a túlsúly kialakulásának kockázatát.

Gyümölcsök és zöldségek Már gyermekkorunkban megtanuljuk, hogy napi öt adag zöldséget és gyümölcsöt kellene fogyasztani, ám valljuk be őszintén, felnőttkorunkban nem igazán tartjuk be ezt a szabályt. Pedig az egészséges szénhidrátokban és rostban gazdag élelmiszerekből az endokrinológus szerint is el kellene fogyasztanunk a napi öt adagot, 2 adag gyümölcsöt és 3 adag zöldséget ahhoz, hogy a vércukoszintünket megfelelően kontrollálhassuk.

A gyümölcsöket nem mindegy azonban, milyen formában esszük, érdemes a dietetikusunkkal egyeztetni ezekről.

Vércukor csökkentő gyümölcsök - ben ez TOP 3-as lisa

A nyers gyümölcsök glikémiás indexe ugyanis magasabb, mint a párolt vagy főtt gyümölcsé, az aszalványok pedig több cukrot tartalmaznak. Azonban abban mindenki egyetért, hogy a gyümölcsöket lehetőleg hámozás nélkül célszerű elfogyasztani, mivel a héj tartalmazza a legtöbb rostot.

A zöldségek közül a legtöbb megszorítások nélkül fogyasztható diabéteszesek számára, ám arra ügyeljünk, hogy a krumpli, vércukorszint csökkentő ételek édesburgonya és más keményítőtartalmú növény nem számít bele a napi öt adag zöldségbe, és ezekkel nem árt csínján bánni. Alacsony glikémiás indexű gyümölcs például az alma, a narancs, a zöldségek közül pedig a brokkoli különösen egészséges.

vércukorszint csökkentő ételek cukor cukorbetegség kezelése inzulin dózis

Olvastad már? Azoknak az ételeknek a fogyasztása, amelyek nem okoznak ugrásszerű emelkedést a vércukorszintben, nemcsak a diabéteszben szenvedőknek vagy inzulinrezisztenciásoknak lehet előnyös, hanem az egészséges embereknek is.

Zabkása A zabkása különösen ajánlott a diabéteszben szenvedőknek, mivel az alacsony glikémiás index rendkívül magas rosttartalommal párosul. Egy ös kutatás szerint a mindennapos zabkása fogyasztása segít kontrollálni a vércukorszint egyensúlyát kettes típusú diabétesz és inzulinrezinsztencia esetén. Válasszunk natúr zabpelyhet az ételek elkészítéséhez, mivel az előre csomagolt, instant zabkása rengeteg cukrot tartalmazhat.

Akkor is legyünk óvatosak, ha gyümölcsöt keverünk a zabkásánkba, mivel ez megváltoztatja az ételünk glikémiás indexét.

Prediabétesz diéta: mit együnk, ha több a cukrunk a kelleténél?

Olajos magvak Az olajos magvak glikémiás indexe alacsony, ráadásul a sok rost mellett bővelkednek egészséges növényi zsírokban is, a vitaminokról és ásványi anyagokról neuro milgamma is beszélve.

Napi 7 gramm olajos mag elfogyasztása csökkenti a kettes típusú diabétesz kialakulásának és a túlsúly kialakulásának kockázatát egy es kutatás szerint.

  • Az 5 legjobb étel a vércukorszint csökkentésére | Marie Claire
  • Diabetes kezelőkönyv letöltése
  • 10 étel, ami természetesen csökkenti a vércukorszintet | Well&fit

A magok közül a legegészségesebbek a mandula, a kesudió és a földimogyoró vércukorszint csökkentő ételek szakemberek szerint. Fokhagyma Az egyik legkutatottabb gyógynövény kétség kívül a fokhagyma, így az is tudományosan alátámasztott tény, hogy segít a vércukorszint egyensúlyának megőrzésében.

Hatékony ételek a vércukorszint csökkentésére!

Ez annak köszönhető, hogy a fokhagyma bizonyos hatóanyagai növelik az inzulinérzékenységet a szervezetben. A tudósok szerint ráadásul mindegy, hogy szárított, por formában adjuk-e az ételeinkhez, vagy friss fokhagymát használunk. Azoknak viszont, akik vérhígító készítményeket szednek, nem árt konzultálni az orvosukkal a fokhagyma használatáról, mivel bizonyos gyógyszerekkel együtt vércukorszint csökkentő ételek lehet. Olvass tovább!

A vércukorszint stabilan tartásának megoldása könnyen lehet, hogy a kamránkban, a fűszereink között rejtőzik. Forrás: Insider.